sponsor

READ , RATE and GET MONEY

Tuesday, June 22, 2010

DRAMA MELAYU: NUR KASIH THE MOVIE


Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia..........

Hi ....kita jumpa lagi! Kali ni , kita sembang-sembang pasal drama /movie melayu plak. Yelah, asyik drama korea saja. Apa kata kita bercerita pasal drama melayu . Bagi aku drama atau filem kat Malaysia sekarang nampak ada peningkatannya. Dalam banyak filem dan drama yang aku tengok. Aku suka sangat drama yang berjaya menarik perhatian aku dan membuatkan aku tidak sabar nak tengok setiap minggu. Ya! Drama Nur Kasih lakonan Fizz Fairuz, Remy Ishak dan Tiz Zaqyah. Bagi aku inilah drama yang paling terbaik yang penah aku tengok. Tahniah kepada crew Nur Kasih!.

Apa keunikanya drama ini? Ni dari sudut pandangan aku.

1. Drama ini, tidak terlalu berat. Santai. Selalunya drama penuh dengan bisnes,saham,holding la. yg kadang2 aku x paham langsung.

2. Setiap drama mesti da nasihat dan pengajaran yg ingin dsampaikan. Aku suka sgt babak time Adam dan aidil waktu kecik2. Sewaktu aidil nasihat dekat adam sbb adam malas mengaji al-quran.

3. Lagu yang best! sampai sekarang aku jadikan lagu Nur Kasih sebagai ringtone.

4. Scene kehidupan dan suasana kampung . Skrip plak mantap!.


Apa pula pendapat anda semua? Setelah berakhirnya drama ni, aku masih lagi tertunggu2 drama yang bleh wat aku rasa WOW!. Tahu tak, yang drama Nur Kasih ni, akan dijadikan filem pula. Ini merupakan 1 berita baik tuk ak dan tak lupa juga buat para peminat Nur Kasih. Ini memang betul!!. Akan mula pengambaran pada awal bulan Jun ni dan akan ditayangkan pada hujung tahun ni jugak.


Kalau tak percaya cuba layari blog fizz fairuz ni ------> FIZZ FAIRUZ DI MAJLIS NUR KASIH


Tak sabar aku rasa...semestinya aku akan jd org pertama yg beli tiket wayang...hihihihi




2 comments:

  1. yana pun x sabar tunggu cerita ni! my fav drama ever... x penah suka drama lain mcm suka drama nur kasih.. terbaik lah!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails