sponsor

READ , RATE and GET MONEY

Tuesday, June 22, 2010

DRAMA KOREA : BEETHOVEN VIRUS



Assalamualaikum dan Hi semua....

Apa khabar? seharusnya khabar baik la kan. Hope semua sentiasa sihat dalam menjalani kehidupan seharian.Ok.Kali ni aku nak berkongsi sebuah lagi drama korea ,yang pada jangkaan aku menarik jugalah. Aku penah membaca satu artikel mengenai seorang pengarah drama.Tapi aku tak ingatlah pengarah tue. Dalam artikel tersebut , beliau mengatakan sebuah drama atau filem yang berjaya adalah apabila para pelakon dapat menghayati watak masing-masing. Tidak kira watak utama atau watak sampingan. Seperti dalam drama BEETHOVEN VIRUS ni, barisan pelakon dalam cerita ini menghayati watak dan peranan mereka masing-masing.

Drama ni mengisahkan sebuah kumpulan pemain muzik. Walaupun mereka ni(pelakon)bukanlah pemain muzik yg sebenar. Tetapi cara mereka mengendalikan alatan muzik itu sendiri, seolah-olah mereka memang adalah seorang yang berprofessional. Bagi aku, drama ini berjaya menarik minat aku untuk menontonya. Kalau kita nak buat cerita pasal muzik, buat pasal muzik betul-betul, kalau nak buat mengenai seorang tukang masak, jadikan cerita itu berkisar mengenai memasak, kalau pasal polis, cerita la pasal polis dan sebagainya. baru la penonton seronok nak tengok. Dalam pada masa yang sama diselit jugak unsur2 pengajaran. Banyak pula aku berceloteh. Tapi apa yang ingin aku sampaikan adalah pendapat aku sendiri. Masing-masing ada pendapatnya tesendiri. So, apa-apa jua drama dan filem perlu ada daya tarikan tersendiri, supaya apa yang kita lihat memberi kesan dan ingat sepanjang masa.

Dibawah ni aku bagi serba sedikit sinopsis BEETHOVEN VIRUS

Source: DramaWiki

Kang Gun Woo is a world renowned orchestra maestro who is a perfectionist in his work. He is not an easy person to work with and is fear by all his players. By chance, he comes across Du Ru Mi, a violinist, and a young cop who has the same name as his and discovers that even without formal training, the young Kang is a music genius. The three soon get tangled in a love triangle.

Drama ini dibarisi oleh para pelakon seperti KIM MYUNG MIN, LEE JIN AH, JANG GEUN SUK dan ramai lagi .

OST BEETHOVEN VIRUS

NAESARAM by HWANHEE

Credit to JKseels

sapa2 yang minat dengan JANG GEUN SUK.....bolelah tgk dia main trumpet...hihihhi...cute...

memang menjadi la watak2 dalam cerita ni.Ada jugak sebuah lagu yg dinyanyikan oleh JANG GEUN SUK "Can you hear me"

Kalau nak tau lebih lanjut lagi..lawat la kat link ni---->hurulaini.net

1 comment:

  1. oh jang geun suk memang comelll gilakk!

    tapi apesal pompuan tu pilih maestro? dahla tua, tak ensem pulak tu....


    anyway sape penah tngok citer baby n me mesti kenal jang geun suk! :) :)

    bace ini:

    http://itikkejam.blogspot.com/2010/06/penyagak-hensem-dan-bayi-wooram.html

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails